Zde se zmíním o svých motocyklech

Jawa 05, MZ 150 a Kawasaki ER5

 

Úvod        Počítače    Auto    Holky

Kamarádi    Ftipy    Fotogalerie    Deníček    Výlety

MB    JAWA    MZ    ER5    ČZ - Po kliknutí se stránka odroluje na příslušný text

Motobécane 250 B3, 1930

   

První zmínky o monobloku B3 již v roce 1929. Dle výrobních čísel je tohle rok 1930. Max rychlost 60 km/h. Ruční řazení na nádrží, 3-kvalt.

Je po renovaci některých částí, nicméně jsem se pustil do motoru ať je vše v pořádku. Dále je potřeba se podívat na dynamo a osvětlení, zkontrolovat brzdy atd.

 

JAWA - Fekál:

Jedná se o Jawa 50 typ 05 Pionýr. Rok výroby je 1963.

Kupoval jsem ho jako vrak v roce 1994. Tehdy měl zelenou barvu a měl namontovány "šusplechy". Dnešní stav je samozřejmě jiný. Šusplechy sem odmontoval, vyměnil motor za typ 21, čímž jsem z pionýra udělal typ 21 Sport.

Tento malý motocykl má několik přezdívek. Např. fekál, fichtl, fiksl, splašený trubky, pinďour atd.

Výkon jeho motoru jsou celé 3 koně a max. rychlost záleží na povětrnostních podmínkách. S větrem v zádech uhání i 70 - 80km/h. Převodovka je 3-rychlostní manuální, brzdy bubnové.

Víc asi není nutno k tomuto stroji uvádět, protože ho všichni jistě znáte.

Zde je fotka mýho draka.

 

29. října 2005 - Vydal sem se na Fekáloj k dědovi na brigádu. Cestou přestal táhnout, sotva sem dojel. Tam sem chtěl vyndat tlumič z výfuku a vyčistit ho, ale ten zmetek vůbec nešel. Nakonec to dopadlo tak, že tlumič sme vyndali po částech a domů sem jel bez něj. Rachot kurevskej, ale jelo to jak urvaný. Doma sem tam něco narval aby to neřvalo a hlavně aby se to hned zase neucpalo. Myslím, že to byla asi letošní poslední jízda.

16. června 2006 - Fekál odstaven do garáže k waranovi, na jeho místo přišla MZ 150.

6. ledna 2007 - Vydal jsem se na fekálu na Tříkrálovou jízdu. Více se dozvíte ve výletech.

5. ledna 2008 - Stejně jako loni se jelo na Tříkrálovou jízdu. Více zde...

3. ledna 2009 - Opět sme vyrazili na tradiční Tříkrálovku.

2. ledna 2010 - Další Tříkrálovka. Jinak až bude teplo, dám na fekála zpátky plechy. Změna je život. :-)

12. dubna 2010 - Včera jsem vyndal motor a čeká ho půlení, vyskakuje dvojka. Taky potřebuje nové výfukové koleno, bo tam je ďurka. Při zpětné montáži na něj půjdou zpět plechy, aneb Návrat k originálu.

červen 2010 - Jel jsem opět Tajný závod v Poličanech. Jel jsem s Jardou, který jel na pařezu. Trošku sme si zajeli kolem trosek, ale byla aspoň sranda.

8. ledna 2011 - Tradiční Tříkrálová jízda.

7. ledna 2012 - A zase Tříkrálovka.

16. června 2012 - Závod v Poličanech: 1. místo v jízdě zručnosti, 2. místo v hlavním závodě na 100km v kategorii do 50ccm. Velká spokojenost.

 

MZ 150 - "quickačka"

Chtěl sem si konečně koupit něco lepšího, silnějšího a novějšího, abych mohl jezdit delší trasy. Úvah bylo hodně, ale po cca 14 dnech přemýšlení, zvažování pro a proti, jsem si domů přivezl krásnou MZ 150.

Zde je pár technických dat:

motor dvoudobý převodovka pětistupňová zadní brzda / průměr bubnová / 150 mm
počet válců 1 přední vidlice teleskopická délka 1978 mm
rozvod pístem zdvih 185 mm šířka (se zrc.) 710 (915) mm
chlazení vzduchem zadní vidlice kyvná výška (se zrc.) 1110 (1300) mm
vrtání x zdvih (mm) 56 x 58 zdvih 105 mm rozvor kol 1295 mm
zdvihový objem (cm3) 143 přední pneumatika 2.75-18 R výška sedla nad zemí 820 mm
výkon (kW) při ot/min 9 (10.5) při 5800 (6500) tlak př. pneu solo/tandem 150 / 150 kPa hmotnost s palivem 122 kg
kr. moment (Nm) při ot/min 15 (15.8) při 5500 (6200) zadní pneumatika 3.25-16 R nádrž 13 l
předstih 2.5 + 0.5 mm před hú tlak zad. pneu solo/tandem 190 / 270 kPa spotřeba okolo 4 lit. / 100 km
vzdál. elektrod svíčky 0.6 mm přední brzda / průměr kotoučová / 280 mm V max 105 (110) km / h

 

 

 

 

 

               

Hned druhý den jsem na ni trochu pracoval. Sundal jsem přední červený štít (uvidím jestli to bude hezčí, když ne, tak půjde do stejné barvy jako zbytek a zpět), spravil jsem spínač brzdového světla, srovnal vercajk a lékárničku do kastlíku, podíval se na vzduchový filtr a dohustil pneu.

4. července 2006 - Tak sem se v MZ hrabal trochu více. Vyměnil jsem olej v převodovce, poladil spojku, napnul řetěz, odvzdušnil kotoučovku a dalších pár věcí. Mám dobrej pocit.

29. srpna 2006 - Vyměněna komplet řetězová sada.

8. října 2006 - Asi sem přidřel. A ještě mi při předjíždění do cesty vlítla ženská kterou sem zrovna předjížděl. Problém popisuji na MZ foru.

7. ledna 2007 - Stále čekám na opravený motor, nakonec se mění: píst, kroužky, ložiska, spojka, primár. Už se nemůžu dočkat až to zase pojede.

4. února 2007 - Tak dnes sem se konečně dokopal a namontoval opravený motor. Trable byly s vybitou baterkou a se zapomenutou fuseklí v karburátoru , jinak to šlo. Takže to už zase jezdí a já mám radost jak malej Jaryn.

5. dubna 2007 - MZ je na prodej. Důvodem je koupě jíné, silnější a novější moto. Tou je Kawasaki ER5.

 

Kawasaki ER5 Twister - - "quickačka II"

Takže tahle motorka nahradila MZ. Srovnávat to nelze, takže jen napíšu základní údaje:

- rv 1999

- najeto 20400km

- čtyřdobý dvouválec, vodou chlazený

- obsah 500ccm, výkon 37kW (stejně jako waran)

 

       

21. srpna 2007 - Tak na tachometru je 24100km a hERka jela na garančku. Ta spočívala hlavně ve výměně oleje, filtru a svíček a v celkové prohlídce. Takže je zase na 6tis. km pokoj.

6. října 2007 - Motorka odstavena a čeká na další sezonu. V té dostane novu baterku a zadní gumu. A samozřejmě taky zabrat.

25. února 2008 - Při včerejší vyjížďce začal chcát fridex. No dnes jedu objednat díly a do konce týdne bude zase vše OK. Jinak letos už na motorkách najeto asi 300km. Že by ta sezona začala stejně jako loni?

3. ledna 2009 - Tak motorka spí v novém, prozatím v nedodělané kuchyni. Doufám že příště bude opět v teple a ne ve studené garáži. No nějak to musím vymyslet.

3. dubna 2009 - Čeká nás STK a servis.

7. srpna 2009 - na MZ fóru jsem četl příspěvěk o přezdívce na motorce, takže jsem si řekl že bych to udělal také. Chvíli sem přemýšlel jak a pak mě napadlo to udělat jako detail na mřížku chladiče. Původně tam totiž byla jen černá ochranná mřížka. Při té příležitosti jsem tahokovem zadělal i díry v bočnicích chladiče a v plastech pod nádrží, tam pro změnu nebylo nic, jen nevzhledná díra. S výsledkem jsem moc spokojený. Fotky jsou samozřejmě v galerii.

13. října 2009 - Tak po krásném babím létě tu je podzim, nebo spíš rovnou zima. Listí rychle opadává a najednou je zima. Dnes je ranní teplota okolo 5 st. Myslím, že už se na hERce moc nesvezu a zazimuju ji.

20. listopadu 2009 - Tak až tento týden, kdy začlo konečně pořádně mrznout a padat sníh, jsem vyndal baterku.

16. října 2010 - hERka zazimovaná, letos sem najel asi 3tis. km.

12. března 2011 - Probuzení hERky. Začínám se znovu učit jezdit.

20. dubna 2011 - Vyměněn olej 32320km.

10. dubna 2016 - Nové pneu Bridgestone BT45. Ještě vyměním olej.

jaro 2019 - nový olej + filtr, nový vzduchový filtr

27. října 2019 - zazimováno, vyndána baterie

 

ČZ 175/477.01 Sport Oilmaster

16. září 2010 - Do garáže přibyl tento veterán. V původním stavu, jen je v háji asi baterka a náhon tachometru. Jede, svítí, maže, brzdí. Rok výroby 1969.

2. října 2010 - Se Zetkou jsem jel na veteránský závod Než vypustíme vodu z chladiče. Skončil jsem ve své kategorii na 10. místě z 12. soutěžících.

17. září 2012 - Zetka prošla STK.

3. září 2015 - Výměna ložisek v motoru, primár a pár drobností. Hned po obdržení Zetka smontována.

27. března 2019 - Nová baterie. Po 4 letech.

duben 2020 - nové kladívko zapalování