Stránka věnovaná Waranu

 

Archiv událostí kolem warana z roku     2005    2006    2007    2008    2009

 

Jak jsem k němu přišel:

Jako každý kluk sem chtěl mít svoje auto. To se mi splnilo po 2 letech co jsem si udělal řidičák. Kupoval sem ho 1. února 1999 a dal jsem za něj celých 19 tis. korun. Kupoval jsem ho od kamaráda Jirky zvaného Kubrta, kterému bych chtěl tímto poděkovat, že mi prodal skvělé auto, s kterým sem si opravdu užil. Co užil, ještě stále užívám.

Technické parametry:

rok výroby: 1987

karoserie: sedan

počet míst k sezení/stání: 5/0

stav tachometru (při koupi a nyní): 100400km / 171050  km (mých 60 tis. je, jak by řekl můj opravář, perných 60 tis.)

obsah motoru: 992ccm

typ motoru: vodou chlazený tříválec

palivo: směs benzínu s olejem v poměru 1:40

spotřeba (min. a max.): minimální jsem měl při cestě do Liberce. Průměr byl 6,5 l/100 km

                              maximální činila 16,5 l/100 km při menších úpravách na motoru a při ostré jízdě

maximální rychlost: cca 140 km/h - to je poslední číslice na tachometru. Víc už to stejně nejede, protože pak už to letí

pneumatiky: Michelin 175/70 R13

váha: asi tunu, dalších cca 500kg to uveze

zavazadlový prostor: dostatečný - vejde se tam dvěstělitrový sud

základní výbava: přední mlhová světla, ekonoměr - průtokoměr, samonavíjecí pásy, tažné zařízení

doplňková výbava: myslím že asi nic takového nebylo, páč kdyby to bylo, tak to tam je

 

Co jsem do auta "natahal já" a už zase vyházel, neboli jaký je současný stav:

- nové přední mlhovky

- přídavné dálkové světlomety (už sem je sundal, páč se klepaly jak prase)

- lepší žárovky H4

- mračítka za Kč 1,50 - tuzing, odstraněno

- náporové sání - odstraněno

- osvětlení podvozku červeným "neonem"

- snížení podvozku o cca 11mm

- anténa z felicie se zesilovačem

- střešní okno (na kličku, vyndávací a se záclonkami)

- chromovaná zpětná zrcátka z Lady

- folie na předních i zadních oknech (nemyslím tím čelní a zadní, ale ty okna ve dveřích)

- černý pruh na předním i zadním okně - odstraněno z důvodu strachu o pokutu

- startování "čudlíkem"

- otáčkoměr (podařilo se mi sehnat originál dvoutaktní)

- teploměr s vnitřním i vnějším čidlem - vyndán, nebyl potřeba

- pořádné audio včetně "DUC DUC" bedny v kufru - přestěhováno do felicie

- přední sedadla z Mitshubishi Colt (řidičovo je dokonce výškově stavitelné - zachránil sem je před spálením)

- zadní záclonky

- 3. brzdové světlo

- "přítlačné" křídlo na kufru. Originál BMW!

- zdvojená koncová světla

- přídavná "couvací" mlhovka

Ve skutečnosti toho bylo víc, ale něco jsem vyhodil nebo vyměnil za lepší. Za zmínku stojí snížení podvozku o 6cm vpředu, 3 cm vzadu. Auto sedělo jak přibitý, ale dost to skákalo a občas sem při parkování kolmo k obrubníku zůstal viset na výfuku. Po zničení výfuku sem dal jiný, méně zkrácený pružiny.

 

Možná vás napadne, proč právě toto auto. Tady je vysvětlení:

spojka - v říjnu 2004 začala klouzat spojka. Bratr mě ukecal ať si to udělám sám, že sem to dělal několikrát, takže není důvod se obávat že bych to nezvládl. Zvládl sem to za 5 hodin. Ale co je super, vyšlo mě to na cca 150,- Kč.
 
výfuk - cca týden po spojce se začal projevovat výfuk. Nedivím se, byl tam co to auto mám (téměř 6 let). Tak sem za 600,- koupil jiný a rovněž sám jsem si ho vyměnil.
 
brzdy - zhruba za další týden se cosi stalo s brzdami. Při jízdě vzad a současném brždění to o něco dřelo. Tak sem to se známým rozdělal a zjistil co tomu je. Vyrval se tam nýt, který drží takovou kostku o kterou se opírají brzdové čelisti. Oprava na hodinu, ale jelikož furt pršelo a pak sme to blbě složili, tak se to protáhlo na půl dne. Ale oprava za 0,- Kč.
 
poloosa - za dalších 10 dní praskla poloosa. Nedivím se, ode mě má auto najeto skoro 60 tis. km a moc sem ho tedy nešetřil. Takže sem za 200,- Kč koupil jinou, známý mi to hned druhý den ráno za 300,- vyměnil a jezdím vesele dál.
 
a perlička na závěr:
 
míchačka - asi za dalších 14 dní se mi při otáčení na sněhu připletla do cesty míchačka. Tak sem ji sejmul pravým předním blatníkem. Rána jako prase, míchačka odletěla a převrátila se. Tak si říkám a je to v pr..li. Vylezu z auta, koukám na blatník a nic. Jenom lehce promáčklej. Tak sem ho zevnitř zase vymáčknul zpátky a je to. Jenom tam zůstali 2 malý ďubky a je to lehce odřený. Ale štětka a barva to schová.

Jenom pro úplnost, toto se událo v rozmezí 1 měsíce, konkrétně 20. října 2004 až 21. listopadu 2004. Takže žádná nuda.

Takže co z toho vyplývá?

Opravy za "pár korun" a důkaz o tom, že warani sou prostě velmi kvalitní auta s levnými díly. Nedokážu si představit kolik bych za tohle zaplatil kdybych měl jiné auto a jezdil do značkového servisu, kde již při vstupu z vás vylítnou všechny prachy co máte v kapse.