Akcičky a výlety v roce 2016

Pátek

vlakem do Liberce, Oldřichov v Hájích, Hejnice, Lázně Libverda. 39km

Sobota

Obří sud, singltrek, Nové Město pod Smrkem, chata Hubertka, Lázně Libverda. 40km

Neděle

chčije, autobusem na Smědavu, Jizerka, Na Knejpě, Šámalova chata, Hejnice, Lázně Libverda. 45km

Pondělí

Raspenava, Frýdlant, Višňová, Kunratice, Heřmanice, Dětřichov, Heřmanice, Albrechtice u Frýdlantu, Mníšek, Liberec na vlak. 74km

Ubytování jsme měli v prvorepublikové vile Na Výsluní - Wildner. Do hospody jsme chodili asi 100m. Celkem vypito 36 piv a 10 rumů. Celkem ujeto 198km.

Singltrek výbornej, zázemí v podobě cykloservisů, půjčoven a občerstvení dost. Pěkně značený.

Foto někdy příště...

27. června 2016

FIVA RALLY 2016

FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) je mezinárodní federace zabývající se kulturním dědictvím v podobě historických vozidel. Každý rok je ve vybrané zemi pořádána automobilová nebo motocyklová FIVA rally (několikadenní „turistická“ jízda historických vozidel) jako nejvýše postavená akce pod zmíněnou federací. V roce 2016 je hostitelskou zemí motocyklové rally Česká republika a hlavním pořadatelem je Veteran Car Club Dvůr Králové nad Labem z. s. Akce pod názvem FIVA World Motorcycle Rally 2016, která je pořádána pod záštitou hejtmana Královéhradeckého kraje a starosty Dvora Králové nad Labem, se uskutečnila ve dnech 22. – 26. června 2016. Rok 2016 je u příležitosti padesáti let od založení FIVA vyhlášen jako rok světového motoristického dědictví a díky smlouvě mezi FIVA a UNESCO je zmiňovaná motocyklová rally zařazena nejen do mezinárodního kalendáře motocyklového týdne FIVA, ale je i pod patronací organizace UNESCO. Tolik základní info.

Já byl osloven zda bych nejel dělat maršála. Řekl jsem že klidně, byť jsem měl obavy hlavně z dorozumívání. Nakonec jsem skončil jen jako crossing marshal. Což možná znamenalo větší honičku k přejezdům hlídaných křižovatek. Skupin bylo 10 a startovali s 5-ti minutovými rozestupy. Stručně popíšu jednotlivé dny.

Středa 22.6.2016 - Slavnostní zahájení v amfiteátru v ZOO, spojené s rautem a výstavou závodních motocyklů.

Čtvrtek 23.6.2016, 1. soutěžní den - V 9 byl start první skupiny, já hlídám křižovatku hned ve Třemešné. Plán cesty byl přes Chvalkovice, Úpici, Hrovno do Police nad Metují, kde jsme měli oběd a možnost navštívit muzeum Merkuru. Dále se pokračovalo přes Adršpach a Trutnov do Pece, kde jsme měli možnost lanovkou vyjet na Sněžku. Musím říct, že to bylo super, nádherná viditelnost, teplo a bezvětří. Zpátky už se jelo přes Vlčice, Chotěvice a přehradu zpět do ZOO kde byl cíl. Toto byl jediný den, kdy jsem stihl projet stejnou trasu jako závodníci, celkem ujeto 181km.

Pátek 24.6.2016, 2. soutěžní den - Opět v 9 start. Měl jsem opět stát ve Třemešné, ale to bych nestihl přejezd na Dobrošov, takže tam stojí někdo jiný a já se v klidu přesunuji přes Náchod na Dobrošov, zatímco závodníci jedou malilinko jinou trasou. První skupina tam je vcelku rychle a do hodiny tam jsou všichni. Paráda, stíhám oběd, rozhlednu na Jiráskově chatě, ale už nestíhám prohlídku bunkru Březinka, protože musím zase hlídat na křižovatce pod startem. Tam nakonec s Danem zkejsneme skoro 2 hodiny, protože na dvě skupiny se zapomnělo že jsou v bunkru. Voláme ať start první skupiny zdrží na další zastávce, která je v Novém Městě, abychom stihli přejezd na naše další křižovatky. No stíháme tak tak. Tady už to bylo rychlejší, takže poměrně brzo dojíždíme zbytek v Kuksu na zámku. Odtud už se jede zpět do ZOO. Najeto jen asi 112km, zatímco závodníci měly trasu cca 140km.

Sobota 25.6.2016, 3. soutěžní den - Na dnešní den byl plánován start na náměstí T.G.M., kde byla i přehlídka strojů závodníků doplněná výstavou předválečnýh automobilů. Hlídám před Jaroměří, pohoda, do hodiny odbyto. V Jaroměři pomáháme spravovat Hendersona, kterého pak zkratkou dovedeme do Podbřezí na oběd. Odtud se přemisťujeme do Josefova do Ravelinu XIV., ale ne přímo, ale upravenou trasou pevností. Zde je prohlídka muzea a podzemí zpestřena střílením z děla. Závěr cesty vede přes Velichovky, Lanžov a Bílou Třemešnou do cíle, tedy do ZOO. Opět jsem najel o něco méně než závodníci, cca 110km oproti plánovaným 130.

Slavnostní zakončení proběhlo v Hankově domě, kde byl i raut. Zakončení bylo hezké a ocenění účastníci si ceny zaslouží. Ze svého pohledu hodnotím celou akci velice kladně. Mnoho zajímavých strojů, dle výrazu ve tvářích samotných účastníků si myslím, že byli spokojení. Pestrý program se zastávkami na zajímavých a hezkých místech. Počasí vyšlo, snad až moc teplo, ale bez jediné kapky! Pár nemilých údálostí sice bylo, ale nic vážného. Myslím, že této Rally se Dvorský klub VCC zhostil na 1*.

Fotek je na internetu dost, např. zde.

26. dubna 2016

33. Simca sraz

Že se chystá sraz v nedalekých Sedmihorkách jsem věděl delší dobu, ale stála jsem nevěděl zda bude auto hotové. No stihlo se to krásně, že jsem i auto stihl v klidu připravit. Věděl jsem, že v pátek nepojedu, takže jsem v klidu vyrazil až v sobotu ráno s dostatečným předstihem, že dám cestou ještě nějakou kešku. No dal jsem jen jednu a raději natěšený spěchal na sraz. Na místě již bylo cca 30 aut: Simcy, Chryslery, Talboti, Matry. Po mě jich ještě pár dorazilo. Po obědě se vyrazilo do Vratislavic do Automuzea věnovaného F. Porschemu a do vedlejšího pivovaru Konrád. Poté se spěchalo na výstavu do Jablonce a po cca půl hodině zpět do kempu na vyhlášení cen elegance. Po vyhlášení jsem se sbalil a vyrazil k domovu. Bohužel jsem v zápětí zjistil, že mi nesvítí obrysová světla. Předek by nevadil, ale zadek jo. No poradil jsem si a řádně osvětlen jsem dojel v pořádku domů. V neděli dolit olej a opraven přepínač světel.

Celkem ujeto rovných 200km, kromě toho vypínače bez závady. Celkem, jak někdo spočítal, 40 aut a to vč. veteránů jiné značky.

3. ledna 2016

13. Tříkrálová jízda

Letošní 13. ročník. Víceméně klasika, sraz, odjezd na náměstí vyfotit se u vánočního stromu, poté přesun na přehradu na opékání buřtů. Pak jsme vyjeli na Zvičinu, rychlé foto a šup na Mostka do hospody. Večer posezení na baráčku u piva a kejty. Silnice až na úsek přehrada - Třemešná dobrý. Tesně pod Zvičinou jeden malý karambol, jinak všichni dojeli v pořádku.