Akcičky a výlety v roce 2014

30. - 31. srpna 2014

Tajný výlet s VCC - Úplně jinak

Již po šesté jsem vyrazil na Tajný výlet. Letos opět sám, protože Terezce se nechtělo. A tak jsem vyrazil na Zetce. Letos to bylo opravdu jako výlet, protože trasa a cíl byly známé. Nicméně i tak jsme jeli víceméně pohromadě. Mapa trasy byla Jičín - Jilemnice - Benecko - Vrchlabí - Černý důl - Horní Maršov. V Jičíně jsme měli domluvenou prohlídku soukromého muzea. Doslova jsem žasnul, co všechno se dá sbírat. Pár příkladů vidíte na fotkách. Odtud jsme se vydali na Jilemnici. Kousek za ní, v Dolních Štěpanicích jsme se zastavili v Moto muzeu pana Pochopa. Odtud už pokračovali přes Benecko zpět do Vrchlabí a do Černého dolu, kde nás čekali místní hasiči s občerstvením. Nyní už nám zbývalo posledních cca 15km do cíle na chalupu Ládi. Sem jsme přijeli akorád se začátkem deště. Večer jsme hodovali a bavili se jako obvykle. Nedělní ráno patřilo úklidu a odjezdu domů. Výlet se vydařil, počasí vydrželo, najeli jsme asi 166km. Na Zetce mi prasknul náhon tachometru a vytahal se řetěz.

25. - 28. července 2014

Čundrkolo 2014

Pátek - 44km

V 8 vlakem do Havlbrodu. Po obědě konečně vyrážíme směrem na Polnou, Kozlov a Luka nad Jihlavou, kde seženeme ubytování ve školícím centru Erudito. Večer jdeme na náměstí do hospody, načež se to trošku protáhne a cesta na ubytovnu je tak pestřejší.

Sobota - 40km

Po snídani se vydáváme směrem na Bítovčice, Přímělkov, Rokštejn, Brtnice. Před Brtnicí 2 z nás lezou do rybníku. Sice smrdí, ale osvěžení po té šílené cestě lesem je příjemné. Prej ta cesta není sjízdná pro kola. No s velkýma obtížema byla - viz. přenášení kol přes lávku skládající se ze dvou kulatin. V Brtnici si dáváme něco malého k jídlu a dál jedeme na Kněžice. Tady nás čeká 12% stoupání a za chvíli dokonce 15%. Nadávám jak špaček (v zápiscích to je dokonce jako "mrdat kopce"). Dál jedem přes Chaloupky, Heraltice a Chlístov, kde se zastavujeme na fotbalovém hřišti. Zatímco místní platí, my ne. Dáváme něco k jídlu, pivo a jedeme dál. Ted už jen kousek na kraj Třebíče do kempu Poušov. Poměrně velké chatičky za 150kč na osobu, nové sociálky. Po vykoupání se dělíme, někdo zůstává v kempu, necelá půlka nás jede do centra Třebíče udělat pár fotek. Cestou zpět zastavujeme na kraji Třebíče, naštěstí směrem k našemu kempu, v zahradní restauraci, kde se živě hraje na kytaru, basu a housle. Trošku se tu zdržíme a hlavně se picnem. Dokonce i přijedou další učastníci z kempu za námi.

Neděle - 70km

Z Třebíče se vydáváme po cyklostezce na Slavice, Horní Újezd, Damomil. Cestou by měly být 3 rybníky, ale jak se ptáme hospodského, říká že ani jeden není ke koupání a radí kousek od vesnice jiný, lepší. A měl pravdu. Krásná voda, vor, skokánek a hlavně stín. A tak se zde vyvalíme asi na 2 hodiny. Po té pokračujem na Budkov, Mladoňovice, Dešov. Zde už jsme na hlavní a tak to vemem co nejrychleji k Vranovské přehradě, kde jsme sehnali ubytování. No, spíš možnost přespat v malé, rozvrzané chatičce s minimem klidu. Celej kemp narvanej až k prasknutí. No hnus, tady bych teda dovolenou trávit nechtěl. Po jídle se vydáváme na obchůzku kempu a nacházíme zapadlý stánek kde mají Krakonoše 11° za nekřesťanských 28Kč. Na tomto konci kempu je také "český" Brooklynský most. Jinak koupání tu bylo pěkný, ráno navíc s nerozvířenou vodou.

Pondělí - 15km

Vyrážíme přes přehradu, pár fotek. Dál se jedem podívat nahoru na Zámek, kterej je bohužel zavřený. V tu chvíli taky začíná pršet, naštěstí to není na dlouho a tak se vydáváme opět do kopce do Šumné, kde sháníme vlakové spojení do Dvora. Hrozná představa strávit 6,5 hodiny cestou, navíc s nejistotou zda 3 přestupy stihnem. Nakonec jo a tak jsme v 6 ve Dvoře. Dáváme nepivo v Tamboru, mezitím začne chcát jako kráva. Jak se to trošku uklidní, mažu dom.

Shrnutí: Počasí vyšlo, možná zase až moc velký vedro. Zajebaný kopce, připadal sem si jak debil. Pořád nahoru a dolů. Moc km teda nenajeto, ale v tom vedru mi to ani nevadilo. Nalezeny 3 keše a 3 QR kody.