Akcičky a výlety v roce 2009

10. října 2009

Vysílač Černá hora

Místní radioklub (kam teda nepatřím ale patřil jsem) naplánoval a vyjednal exkurzi na vysílači. Tož sme vyrazili v počtu asi 30 lidí na kukačku. Nahoru se jelo na 2x, páč to byl krpál jako sviňa a autobus by to nevydržel. Takže zatímco jedna skupina jela nahoru, část druhé šla zatím na pivo (vč. mě). Nahoře nás přivítala obsluha vysílače a hned se šlo dovnitř. Nejprve jsme vyjeli do vrchního kužele, kde jsou 3 patra s vnitřníma anténama (vysílačky, internet atd.). Na horní anténní tubus sme nelezli, bo je to složité (muselo by se něco vypnout a to prostě nešlo). Pod anténama je sál kde jsou všechna zařízení potřebná k vysílání, takže různé zesilovače, přehravače, vysílače. Kdo si  myslí že v dnešní moderní a technické době to jsou jen malé krabičky na stůl, plete se. Stále to jsou zařízení velikosti skříní na hadry. Pod touto místností je sál se zařízením na chlazení, pak nějaké technické místnosti, sklady atd. Uvnitř je zákaz focení, takže fotky prostě nejsou, tak alespoň jedna z venčí. Exkurze zajímavá, zvlášť na místo, kam se jen tak nepodíváte.

2. - 3. října 2009

Sklípek Bořetice

Ve vinařském sklípku jsem nikdy nebyl, takže když se vymyslela klubová akce, neváhal jsem ani přesto, že ve stejný termín se konaly veteránské závody. Vyrazili jsme v pátek odpoledne, na místo dorazili už za tmy. Hned jsme se ubytovali a šli ochutnávat. Pamatuji si chutě asi prvních 3 nebo 4 vín, pak už se mi to motalo. Nakonec jsem ale stejně pil burčák. Pilo se, bavilo se, čas běžel. Pomalu lidi odpadávali. Ráno jsme se probudili do krásného slunečného dne a před polednem vyrazili k domovu. Cestou tam i zpět byla v autobuse samozřejmě dobrá nálada, takže o zábavu nebyla nouze. Přivezli sme si samozřejmě nějaké to vínko a burčák domů. Jako pivařovi mi víno nic neříká, ale na burčáku se to dalo vydržet a jako změnu vřele doporučuji.

29. - 30. srpna 2009

Tajný výlet VOSA 2009

Tuto akci pořádal místní spolek příznivců veteránů (www.vcc.cz - jezdím s nima na třikrále). Jako neklubák jsem se zeptal zda se můžu zúčastnit a klaplo to. Takže sraz byl v sobotu v půl 10 na dopravním hřišti. Bohužel ráno sprchlo, takže to většina lidí asi vzdala, protože nás vyrazilo na trať jen 17 posádek. Jelo se podle šipkového itineráře a trasa měřila necelých 100km. Cestou byli nějaké kontroly a úkoly, jejichž výsledky se zapisovali do "cestovního výkazu". Cíl byl pak v Hořicích v kempu, kde jsme měli zajištěno ubytování, občerstvení a zábavu až do pozdních nočních hodin. Ráno sme se v klidu probudili, nasnídali, poklidili, zbalili a vyrazili společně uctít památku obětí loňských závodů. Pak už se jelo domů. Teda já s holkama ještě do Chodovic na pouť.Celou akci hodnotím kladně, trať byla perfektně připravená, večerní zábava nevázla. Organizátoři odvedli dobrou práci. A jak jsme dopadli? Waran dojel a s holkama jsme obsadili 10. místo. Myslím, že na první závody to nebylo špatné a příště se zúčastníme zase.

17. - 20. července 2009

Čundrkolo

Stejně jako loni, vyrazil jsem se Sokolem na kola. Letos nás jelo 11 + 1 v doprovodném vozidle. Vyrazili jsme v pátek ráno již na kole do Jaroměře, odkud nám jel vlak do Nymburka. Odtud víceméně podél řeky až do Kolína. Celý den pražilo slunce. Taky sme asi někde špatně odbočili, takže jsme se chvílema brodili trním. Za Kolínem jsme sehnali v pískovně ubytování v kempu Sandberk. Ráno počasí vypadalo dle předpovědi opravdu na déšt. Nicméně jsme urazili asi 15km a v poledne dorazili do Starého Kolína - Sedlec, kde jsme navštívili Kostnici. Pak ale  začalo pršet, takže jsme uvízli na 4 hodiny v hospodě. Bohužel jsme byli nuceni vyrazit i v dešti a urazit asi 21km směrem na jih do kempu Zbýšov. Ráno už počasí vypadalo dobře, takže jsme pokračovali dál směrem Světlá nad Sázavou a pak Havlíčkův brod. V obci Bartoušov jsme se náhodou zeptali v hospodě na ubytování a to byla trefa do černého. Luxus ubytování jak v hotelu za 100kč na osobu. Další peckou byla cena jídla: smažák s hranolkama 30kč, topinky 10kč, utopenec 10kč. Ráno nám udělali obalované a obložené chleby za 20kč. Neuvěřitelné. Taky sme se naučili pít tzv. Penicilin, tj. slivovice s medem. Takže ráno si dovedete představit. Zde se už někteří unavení odpojili a jeli rovnou směr zpátky Havl. Brod a domů, zbytek pokračoval dál na Přibyslav a Ždírec nad Doubravou, odkud sme jeli s jedním přestupem vlakem až do Dvora. Za 4 dny najeto rovných 200km, zažito opět hodně srandy. Mám dojem že sme furt jenom žrali a chlastali. Foťák sem si nebral, ale pokusím se sehnat nějaké fotky.

4. července 2009

Den obce Vítězná

Včera, tj. 4. července, se v nedaleké Vítězné konal Den obce. Během dne mohli návštěvníci vidět výstavu veteránů, amatérské závody traktorů tovární i domácí výroby, ukázku řemesel a tradic, ukázku práce hasičů a policie, pro děti byly připraveny soutěže, pro dospělé pivo. Nechybělo velké podium, kde se vystřídala hromada umělců a kapel. Také bylo možno shlédnout břišní tanečnice a skupiny historického šermu. Fakt pěkný. Občané Dvora Králové mohou závidět.

2. května 2009

Pochod v Lipnici a letiště

Na dnešní den jsem toho měl naplánováno víc. Dopoledne účast na motorkářském svěcení ve Vrchlabí, po obědě pochod za pohádkovými postavami v Lipnici. Když sme tam dorazili, nebylo skoro kde zaparkovat. Hned sme se zaregistrovali a vyrazili. Až na pár úseků se to s kočárkem dalo zvládnou. Téma pochodu byl Krteček a jeho kalhotky. Úkoly sme samozřejmě za Terezu plnili my, hlavně teda já. V cíli bylo hodně známých, možnost opečení buřtů, nějaký soutěže. My jsme však jeli domů a spěchali na kolách na Žírečské letiště na pivo. Po příjezdu se mi naskytla možnost proletět letadlem, takže jsem neváhal a letěl. Takže z toho bylo zajímavých 20 minut ve vzduchu, viděl jsem z ptačí perspektivy Kuks, Jaroměř, Dvůr, vlakové nádraží, Třemešnou, Přehradu, obkroužili jsme Zvičinu a samozřejmě můj domeček. Po přistání jsem nevěděl jestli si mám dát pivo, přecejenom mi nebylo nejlíp, ale nakonec sem to rozdejchal a dal si ho.